Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
+8
ΑΦΡΙΚΑΝΟΣ
gasoil
kostasdirt
posnightmist
apostat
gabadoo
Caracal
Ο φυσικός
12 posters
Page 1 of 2 • 1, 2
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 5:47 pm
Πεπειραμένοι μηχανολόγοι, τεχνίτες και τεχνικοί του φόρουμ χρειάζομαι τη βοήθεια σας στο εξής.
Χρειάζομαι ένα εξάρτημα το οποίο να βιδώνεται (με ούπα;) στο ταβάνι και από κάτω να έχει έναν κρίκο, ο οποίος να μπορεί να περιστρέφεται (όσο πιο ελεύθερα γίνεται) γύρω από κατακόρυφο άξονα.
Που θα μπορούσα να το βρω; Καμιά ιδέα;
Η αιτία που το ψάχνω είναι η εξής: θέλω να κατασκευάσω ένα εκκρεμές του Foucault στο σχολείο. Το εκκρεμές αυτό, πέρα από βιβλίο(!), είναι μια πανέξυπνη κατασκευή που επιδεικνύει την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της. Περισσότερα, εδώ, όπου μπορείτε να κατεβάσετε σχετικό powerpoint, φτιαγμένο από συνάδελφο της Ελληνογερμανικής αγωγής.
Η κατασκευή ενός τέτοιου εκκρεμούς στο σχολείο θα τραβήξει την προσοχή των παιδιών με τον καλύτερο τρόπο και θα αποτελέσει θέμα συζήτησης. Χρειάζομαι 3-5 μέτρα σχοινί, ένα βάρος 5 κιλών και το εξάρτημα που ανέφερα στην αρχή. Καταλαβαίνετε ποιο είναι το πιο δυσεύρετο, ε;
Όποιος βοηθήσει θα προσκαλεστεί στα εγκαίνιά του! Το ίδιο και όποιος δεν βοηθήσει, βέβαια!
Χρειάζομαι ένα εξάρτημα το οποίο να βιδώνεται (με ούπα;) στο ταβάνι και από κάτω να έχει έναν κρίκο, ο οποίος να μπορεί να περιστρέφεται (όσο πιο ελεύθερα γίνεται) γύρω από κατακόρυφο άξονα.
Που θα μπορούσα να το βρω; Καμιά ιδέα;
Η αιτία που το ψάχνω είναι η εξής: θέλω να κατασκευάσω ένα εκκρεμές του Foucault στο σχολείο. Το εκκρεμές αυτό, πέρα από βιβλίο(!), είναι μια πανέξυπνη κατασκευή που επιδεικνύει την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της. Περισσότερα, εδώ, όπου μπορείτε να κατεβάσετε σχετικό powerpoint, φτιαγμένο από συνάδελφο της Ελληνογερμανικής αγωγής.
Η κατασκευή ενός τέτοιου εκκρεμούς στο σχολείο θα τραβήξει την προσοχή των παιδιών με τον καλύτερο τρόπο και θα αποτελέσει θέμα συζήτησης. Χρειάζομαι 3-5 μέτρα σχοινί, ένα βάρος 5 κιλών και το εξάρτημα που ανέφερα στην αρχή. Καταλαβαίνετε ποιο είναι το πιο δυσεύρετο, ε;
Όποιος βοηθήσει θα προσκαλεστεί στα εγκαίνιά του! Το ίδιο και όποιος δεν βοηθήσει, βέβαια!
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 5:53 pm
Θες δλδ ένα γάντζο με ούπα. Και φυσικά σκάλα και τρυπάνι για να τα βάλεις.
Σε καταστήματα σιδηρικών, χρωμάτων κ.ο.κ. θα βρεις, γελλοιωδώς εύκολα και με ασήμαντο κόστος.
Σε καταστήματα σιδηρικών, χρωμάτων κ.ο.κ. θα βρεις, γελλοιωδώς εύκολα και με ασήμαντο κόστος.
- gabadooΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-25
Mηνύματα : 1311
Ηλικία : 54
Μοντέλο : V-Strom
Κράνος : Schuberth S1
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 5:54 pm
Ο φυσικός wrote:Πεπειραμένοι μηχανολόγοι, τεχνίτες και τεχνικοί του φόρουμ χρειάζομαι τη βοήθεια σας στο εξής.
Χρειάζομαι ένα εξάρτημα το οποίο να βιδώνεται (με ούπα;) στο ταβάνι και από κάτω να έχει έναν κρίκο, ο οποίος να μπορεί να περιστρέφεται (όσο πιο ελεύθερα γίνεται) γύρω από κατακόρυφο άξονα.
Που θα μπορούσα να το βρω; Καμιά ιδέα;
Η αιτία που το ψάχνω είναι η εξής: θέλω να κατασκευάσω ένα εκκρεμές του Foucault στο σχολείο. Το εκκρεμές αυτό, πέρα από βιβλίο(!), είναι μια πανέξυπνη κατασκευή που επιδεικνύει την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της. Περισσότερα, εδώ, όπου μπορείτε να κατεβάσετε σχετικό powerpoint, φτιαγμένο από συνάδελφο της Ελληνογερμανικής αγωγής.
Η κατασκευή ενός τέτοιου εκκρεμούς στο σχολείο θα τραβήξει την προσοχή των παιδιών με τον καλύτερο τρόπο και θα αποτελέσει θέμα συζήτησης. Χρειάζομαι 3-5 μέτρα σχοινί, ένα βάρος 5 κιλών και το εξάρτημα που ανέφερα στην αρχή. Καταλαβαίνετε ποιο είναι το πιο δυσεύρετο, ε;
Όποιος βοηθήσει θα προσκαλεστεί στα εγκαίνιά του! Το ίδιο και όποιος δεν βοηθήσει, βέβαια!
Εχω την λυση στο προβλημα σου
Αγκυριο πακτωσεως
Σκοινι αναρριχησης
Και το απαιτουμενο βαρος (εν αναγκη,φτιαχνουμε και ενα στον τορνο)
- apostatΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-05-16
Mηνύματα : 2107
Ηλικία : 62
Μοντέλο : VFR VTec, XR650
Κράνος : HJC HQ-1 carbon
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 6:01 pm
Για να καταφέρεις μηδενική τριβή (και να προλάβεις καν να επιδείξεις την περιστροφή της γης), είναι ακατάλληλος ο γάντζος. Χρειάζεσαι μία ανάρτηση ακίδας. δηλαδή μία βάση σαν πιατάκι που θα είναι σταθερή στο ταβάνι, όπου θα πατάει από πάνω η μύτη μιας ακίδας. Από την ακίδα θα κρέμεται το εκκρεμές.
Ερώτηση κρίσης: Σε πόσες ώρες θα διαγράψει το εκκρεμές μια πλήρη περιστροφή;
Ερώτηση κρίσης: Σε πόσες ώρες θα διαγράψει το εκκρεμές μια πλήρη περιστροφή;
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 6:06 pm
Μια χαρά είναι ο γάντζος, διότι δεν μίλησε για ΑΚΑΜΠΤΟ ΑΞΟΝΑ από τον οποίο θα κρέμεται το βάρος, από ΣΚΟΙΝΙ είπε, το οποίο σκοινί έχει φυσική και αβίαστη ικανότητα περιστροφής...
Ακόμα κι έτσι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα ρουλεμάν όπως ένα ρουλεμάν τροχού. Καρφώνουμε-στερεώνυμε το έξω μέρος του ρουλεμάν σταθερά στο ταβάνι, και στο μέσα μέρος βίδα με κόντρα παξιμάδι να σφίγγει από μέσα, και τρύπα στην κάτω άκρη της βίδας να δεθεί το σχοινί.
Για ελάχιστη αεροδυναμική αντίσταση, αντί σχοινιού, προτείνεται νάυλον πετονιά, ψαρέματος.
Επίσης, καλύτερο υλικό για το βαρίδι των 5 κιλών, είναι ο μόλυβδος. Με εξαίρεση τον χρυσό, ο οποίος απορρίπτεται λόγω προφανούς λόγου, είναι το κοινό υλικό με το μεγαλύτερο ειδικό βάρος. Έτσι μια σφαίρα 5 κιλών από μόλυβδο θα είναι πολύ μικρή σε όγκο (περίπου 4.8 cm ακτίνα), πράγμα το οποίο σημαίνει την ελάχιστη αεροδυναμική αντίσταση. Επιπλέον ο μόλυβδος τήκεται σε θερμοκρασία που επιτυχγάνεται με απλή κουζίνα γκαζιού και σιδερένια κατσαρόλα, και το κυριότερο, έχω 5 κιλά να σας δώσω.
Ακόμα κι έτσι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα ρουλεμάν όπως ένα ρουλεμάν τροχού. Καρφώνουμε-στερεώνυμε το έξω μέρος του ρουλεμάν σταθερά στο ταβάνι, και στο μέσα μέρος βίδα με κόντρα παξιμάδι να σφίγγει από μέσα, και τρύπα στην κάτω άκρη της βίδας να δεθεί το σχοινί.
Για ελάχιστη αεροδυναμική αντίσταση, αντί σχοινιού, προτείνεται νάυλον πετονιά, ψαρέματος.
Επίσης, καλύτερο υλικό για το βαρίδι των 5 κιλών, είναι ο μόλυβδος. Με εξαίρεση τον χρυσό, ο οποίος απορρίπτεται λόγω προφανούς λόγου, είναι το κοινό υλικό με το μεγαλύτερο ειδικό βάρος. Έτσι μια σφαίρα 5 κιλών από μόλυβδο θα είναι πολύ μικρή σε όγκο (περίπου 4.8 cm ακτίνα), πράγμα το οποίο σημαίνει την ελάχιστη αεροδυναμική αντίσταση. Επιπλέον ο μόλυβδος τήκεται σε θερμοκρασία που επιτυχγάνεται με απλή κουζίνα γκαζιού και σιδερένια κατσαρόλα, και το κυριότερο, έχω 5 κιλά να σας δώσω.
- posnightmistΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-03-28
Mηνύματα : 1908
Ηλικία : 41
Μοντέλο : Honda VFR 800 2002 Suzuki DRZ 400S 2002
Κράνος : ARAI RX-7 GP
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 6:12 pm
Οταν διάβασα το μνμ σου μου ήρθε αυτό στο μυαλό: http://www.sportstore.gr/product_info.php?cPath=1722_1783&products_id=3677
Και αντέχει και μεγάλο βάρος!!! Και αν βαρεθούν τα παιδιά το εκκρεμές βάζεις ένα σάκο και αρχίζει το παιχνίδι
το έχει και εδώ φθηνότερα!!! http://www.fit-life.gr/polemikes-texnes/aksesoyar/sthrigma-orofhs-bareos-typoy.html
Και αντέχει και μεγάλο βάρος!!! Και αν βαρεθούν τα παιδιά το εκκρεμές βάζεις ένα σάκο και αρχίζει το παιχνίδι
το έχει και εδώ φθηνότερα!!! http://www.fit-life.gr/polemikes-texnes/aksesoyar/sthrigma-orofhs-bareos-typoy.html
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 6:15 pm
Ακριβώς αυτό θα του πρότεινα και εγώ..!!posnightmist wrote:Οταν διάβασα το μνμ σου μου ήρθε αυτό στο μυαλό: http://www.sportstore.gr/product_info.php?cPath=1722_1783&products_id=3677
Και αντέχει και μεγάλο βάρος!!! Και αν βαρεθούν τα παιδιά το εκκρεμές βάζεις ένα σάκο και αρχίζει το παιχνίδι
το έχει και εδώ φθηνότερα!!! http://www.fit-life.gr/polemikes-texnes/aksesoyar/sthrigma-orofhs-bareos-typoy.html
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 6:36 pm
Πω πω συμμετοχή!!!! Α, μου αρέσετε, θα σας ρωτήσω και κάτι άλλο αργότερα.
Velociraptor, νομίζω ότι ένας σταθερός γάντζος θα ανάγκαζε το σκοινί να στρέφεται, προκειμένου να μπορέσει το εκκρεμές να αλλάξει επίπεδο ταλάντωσης και κατά συνέπεια θα εμφανιζόταν μια ροπή που θα εμπόδιζε το επίπεδο να περιστραφεί ελεύθερα. Κατά συνέπεια δεν θα στραφεί όσο θα μπορούσε. Χρειάζομαι κάτι που να μπορεί να περιστραφεί ελεύθερα. Κάτι με ρουλεμάν.
Αγαπητέ apostat, o χρόνος περιστροφής εξαρτάται από το γεωγραφικό πλάτος. Στους πόλους θα έκανε μια περιστροφή σε 24 ώρες, στον Ισημερινό δεν θα περιστρεφόταν καθόλου. Η γωνιακά συχνότητα περιστροφής του επιπέδου του εκκρεμούς είναι ω'=ω ημφ, όπου φ το γεωγραφικό πλάτος. Από εκεί υπολογίζουμε ητν περίοδο και στην Ελλάδα πρέπει να είναι γύρω στις 30 ώρες. Ψώνιο, ε;
Νομίζω ότι το στήριγμα οροφής με το ρουλεμάν που μου στείλατε είναι ότι πρέπει. Τι καλά!!!
Η πετονιά, επίσης, δεν είναι καθόλου κακή ιδέα για την ανάρτηση της μάζας.
Velociraptor, νομίζω ότι ένας σταθερός γάντζος θα ανάγκαζε το σκοινί να στρέφεται, προκειμένου να μπορέσει το εκκρεμές να αλλάξει επίπεδο ταλάντωσης και κατά συνέπεια θα εμφανιζόταν μια ροπή που θα εμπόδιζε το επίπεδο να περιστραφεί ελεύθερα. Κατά συνέπεια δεν θα στραφεί όσο θα μπορούσε. Χρειάζομαι κάτι που να μπορεί να περιστραφεί ελεύθερα. Κάτι με ρουλεμάν.
Αγαπητέ apostat, o χρόνος περιστροφής εξαρτάται από το γεωγραφικό πλάτος. Στους πόλους θα έκανε μια περιστροφή σε 24 ώρες, στον Ισημερινό δεν θα περιστρεφόταν καθόλου. Η γωνιακά συχνότητα περιστροφής του επιπέδου του εκκρεμούς είναι ω'=ω ημφ, όπου φ το γεωγραφικό πλάτος. Από εκεί υπολογίζουμε ητν περίοδο και στην Ελλάδα πρέπει να είναι γύρω στις 30 ώρες. Ψώνιο, ε;
Νομίζω ότι το στήριγμα οροφής με το ρουλεμάν που μου στείλατε είναι ότι πρέπει. Τι καλά!!!
Η πετονιά, επίσης, δεν είναι καθόλου κακή ιδέα για την ανάρτηση της μάζας.
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 6:44 pm
Ο φυσικός wrote:
Velociraptor, νομίζω ότι ένας σταθερός γάντζος θα ανάγκαζε το σκοινί να στρέφεται, προκειμένου να μπορέσει το εκκρεμές να αλλάξει επίπεδο ταλάντωσης και κατά συνέπεια θα εμφανιζόταν μια ροπή που θα εμπόδιζε το επίπεδο να περιστραφεί ελεύθερα. Κατά συνέπεια δεν θα στραφεί όσο θα μπορούσε. Χρειάζομαι κάτι που να μπορεί να περιστραφεί ελεύθερα. Κάτι με ρουλεμάν.
Δες λίγο, προσθεσα μερικά πράγματα στην προηγούμενη απάντησή μου.
Επιπλέον όμως, αν δέσεις χαλαρά τον κόμπο στον γάτζο, ναι το σχοινί θα κινείται-τρίβεται στον γάντζο, και ο προσανατολισμός του γάντζου θα επηρεάζει το σύστημα. ΟΜΩΣ αν δέσεις γερά τον κόμπο στον γάντζο, έτσι ώστε η κάμψη και η κίνηση του σκοινιού να γίνεται από τον κόμπο και κάτω, γάντζος-ξεγάντζος , δεν παίζει κανένα ρόλο.Αν υπάρχει ακόμη δυσπιστία για αυτό, μπορείτε να δέσετε άκαμπτα ένα μεταλικό σωλήνα στον γάντζο, μικρής διαμέτρου, ο οποίος να εξασφαλίζει ότι το σημείο καμπής του σκοινιού , απέχει από τον κόμπο μια μικρή απόσταση.
Κοίταξα την αποθήκη μου και έχω ένα ρουλεμάν λαιμού (από VFR ), αν θέλετε σας το δίνω και αυτό πολύ ευχαρίστως.
- gasoilΜέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-06
Mηνύματα : 252
Ηλικία : 60
Μοντέλο : VFR 03 VTEC ABS
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 6:52 pm
Εκτιμώ ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι τριβές του αέρα στο βαρίδι και στο σκοινί. Ισως με πετονιά ψαρέματος να μειώνονταν. Το βαρύδι οπωσδήποτε μια μολυβένια μπάλλα. Η ανάρτηση ακίδας μου φαίνεται η καλύτερη ιδέα για την ανάρτηση.
Σκέφτεσται καθόλου την εξαναγκασμένη ταλάντωση ?
Σκέφτεσται καθόλου την εξαναγκασμένη ταλάντωση ?
- ΑΦΡΙΚΑΝΟΣΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-12-26
Mηνύματα : 1500
Ηλικία : 47
Μοντέλο : ΑFRICA TWIN 750
Κράνος : ΒANDIT ALIEN 2
ΘΑΡΡΕΙΝ ΣΩΖΕΙ.
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 6:59 pm
Velociraptor wrote:Θες δλδ ένα γάντζο με ούπα. Και φυσικά σκάλα και τρυπάνι για να τα βάλεις.
Σε καταστήματα σιδηρικών, χρωμάτων κ.ο.κ. θα βρεις, γελλοιωδώς εύκολα και με ασήμαντο κόστος.
αν ηταν τοσο απλο ο φυσικος δεν θα δημιουργουσε ολοκληρο ποστ.
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:02 pm
Μόλυβδος και ρουλεμάν γίνονται δεκτά!
Δεν είμαι σίγουρος αν διατύπωσα σαφώς την σκέψη μου πριν. Ανεξάρτητα με το που θα στρίβει το σκοινί (κοντά ή μακριά από τον γάντζο) το γεγονός ότι στρίβει δημιουργεί μια ροπή στο όλο σύστημα που το εμποδίζει να στραφεί όσο του υποδεικνύει η περιστροφή της Γης. Άρα αν θα στρεφόταν, ας πούμε, 40 μοίρες σε 2 ώρες με το ρουλεμάν, με τον γάντζο θα στρίψει λιγότερο. Και δεν με πειράζει αν στρίψει 35 μοίρες (πάλι θα φανεί η περιστροφή) αλλά αφενός ίσως στρίψει μόλις 10 και αφετέρου σε ένα πρακτικό επίπεδο αν μπορώ με 10 ευρώ να έχω ρουλεμάν θα το πάρω ευχαρίστως. Κρίση γαρ...
Κώστα, από όσο διάβασα με σκοινί 4 μέτρα και 5κιλη μάζα η ταλάντωση κρατά αρκετά ώστε να φανεί η αλλαγή επιπέδου ταλάντωσης. Η εξαναγκασμένη ταλάντωση έχει ένα παιδαγωγικό μειονέκτημα, θα οδηγούσε το μυαλό των παιδιών σε λάθος εξήγηση του φαινομένου (θα αναζητούσαν το αίτιο αλλαγής επιπέδου στον...εξαναγκαστή!)
Σε κάθε περίπτωση, το πείραμα θα δείξει και τι πρέπει να αλλάξουμε.
Δεν είμαι σίγουρος αν διατύπωσα σαφώς την σκέψη μου πριν. Ανεξάρτητα με το που θα στρίβει το σκοινί (κοντά ή μακριά από τον γάντζο) το γεγονός ότι στρίβει δημιουργεί μια ροπή στο όλο σύστημα που το εμποδίζει να στραφεί όσο του υποδεικνύει η περιστροφή της Γης. Άρα αν θα στρεφόταν, ας πούμε, 40 μοίρες σε 2 ώρες με το ρουλεμάν, με τον γάντζο θα στρίψει λιγότερο. Και δεν με πειράζει αν στρίψει 35 μοίρες (πάλι θα φανεί η περιστροφή) αλλά αφενός ίσως στρίψει μόλις 10 και αφετέρου σε ένα πρακτικό επίπεδο αν μπορώ με 10 ευρώ να έχω ρουλεμάν θα το πάρω ευχαρίστως. Κρίση γαρ...
Κώστα, από όσο διάβασα με σκοινί 4 μέτρα και 5κιλη μάζα η ταλάντωση κρατά αρκετά ώστε να φανεί η αλλαγή επιπέδου ταλάντωσης. Η εξαναγκασμένη ταλάντωση έχει ένα παιδαγωγικό μειονέκτημα, θα οδηγούσε το μυαλό των παιδιών σε λάθος εξήγηση του φαινομένου (θα αναζητούσαν το αίτιο αλλαγής επιπέδου στον...εξαναγκαστή!)
Σε κάθε περίπτωση, το πείραμα θα δείξει και τι πρέπει να αλλάξουμε.
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:02 pm
africaman wrote:αν ηταν τοσο απλο ο φυσικος δεν θα δημιουργουσε ολοκληρο ποστ.
Έλα όμως που είναι τόσο απλό, και βασανιζεστε με τζάμπα πολυπλοκότητες.
Κάντε το απλό πρώτα και ΑΝ δεν δουλέψει, πάτε στο πολύπλοκο.
-------
Αυτό που σας καίει είναι η αεροδυναμική των κινούμενων μερών, και όχι το θέμα ρουλεμάν-γάντζος. Αν η ταλάντωση σταματάει πρακτικά σε 5 λεπτά λόγω αεροδυναμικών τριβών, δεν έχει νόημα η εξτρά λεπτομέροια.
Πετονιά ή χορδή κιθάρας, και γυαλισμένη σφαιρική μάζα από μόλυβδο, τα σημεία που πρέπει να επιμείνετε για μέγιστο αποτέλεσμα.
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:09 pm
Ο φυσικός wrote:
Ανεξάρτητα με το που θα στρίβει το σκοινί (κοντά ή μακριά από τον γάντζο) το γεγονός ότι στρίβει δημιουργεί μια ροπή στο όλο σύστημα που το εμποδίζει να στραφεί όσο του υποδεικνύει η περιστροφή της Γης. Άρα αν θα στρεφόταν, ας πούμε, 40 μοίρες σε 2 ώρες με το ρουλεμάν, με τον γάντζο θα στρίψει λιγότερο. Και δεν με πειράζει αν στρίψει 35 μοίρες (πάλι θα φανεί η περιστροφή) αλλά αφενός ίσως στρίψει μόλις 10 και αφετέρου σε ένα πρακτικό επίπεδο αν μπορώ με 10 ευρώ να έχω ρουλεμάν θα το πάρω ευχαρίστως. Κρίση γαρ...
Μάλλον κάπου μπερδεύεσαι. Το σχοινί απλά κάμπτεται. Το σχοινί όμως δεν έχει μνήμη, ούτε προτίμηση πως θα καμφθεί. Αν μια φορά καμφθεί νότια-βόρεια, μπορεί κάλιστα η επόμενη φορά να είναι ανατολικά-δυτικά. Χωρις να περιστραφεί τίποτα απολύτως.
Έχει δυνατότητα κάμψης προς οποιαδήποτε κατεύθυνση δλδ και χωρίς προτίμηση... Αρκεί να στηριχθεί σωστά.
- gasoilΜέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-06
Mηνύματα : 252
Ηλικία : 60
Μοντέλο : VFR 03 VTEC ABS
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:11 pm
Οντως η εξαναγκασμένη ταλάντωση μειώνει την αξιοπιστία γιατί θα μπορούσε θα συνεισφέρει στην αλλαγή διεύθυνσης της κίνησης.
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:16 pm
gasoil wrote:Οντως η εξαναγκασμένη ταλάντωση μειώνει την αξιοπιστία γιατί θα μπορούσε θα συνεισφέρει στην αλλαγή διεύθυνσης της κίνησης.
Εννοείς να βάλεις ένα ηλεκτρομαγνήτη, για να μην φθείνει η ταλάντωση, όπως έχουν τα ταλαντευόμενα διακοσμητικά είδη στα καταστήματα δώρων;
- gasoilΜέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-06
Mηνύματα : 252
Ηλικία : 60
Μοντέλο : VFR 03 VTEC ABS
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:17 pm
Εντάξει Μιχάλη. Προφανώς μιλάμε για ρουλεμάν με στόχο την ελαχιστοποίηση της εσωτερικής τριβής του σκοινιού από την παραμόρφωσή του στο σημείο έδρασης. Τριβή που μπορεί να είναι και ελάχιστη. Σίγουρα ένα προπείραμα για το πόσο θα διαρκέσει μια ταλάντωση χωρίς ρουλεμάν θα μας έπειθε και θα μας έλυνε την απορία.
Ασε μας όμως να θεωρητικολογούμε.
Αν το βρούμε από πρίν θεωρητικά δεν θα είναι πιο όμορφο ???
Ασε μας όμως να θεωρητικολογούμε.
Αν το βρούμε από πρίν θεωρητικά δεν θα είναι πιο όμορφο ???
- Sir EaterΤακτικό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-01-16
Mηνύματα : 435
Ηλικία : 42
Μοντέλο : Honda VFR 800 '05
Κράνος : Arai Viper GT Takahashi Replica
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:18 pm
Velociraptor wrote:africaman wrote:αν ηταν τοσο απλο ο φυσικος δεν θα δημιουργουσε ολοκληρο ποστ.
Έλα όμως που είναιόμωςτόσο απλό, και βασανιζεστε με τζάμπα πολυπλοκότητες.
Κάντε το απλό πρώτα και ΑΝ δεν δουλέψει, πάτε στο πολύπλοκο.
Ο καθε ανθρωπος σκεφτεται με τον δικο του τροπο και αυτο ειναι ενα ευτυχες γεγονος, επισης οι ανθρωπη απο καταβολης του κοσμου εχουν την αναγκη για επικοινωνια, οταν δε αυτο ερχεται να εφαρμοστει στην επικοινωνια των ιδεων και την πιθανη βελτιωση τους μεσα απο αυτην μπορουμε χοντρα χοντρα να φτασουμε στην εννοια της συλλογικοτητας
, μια εννοια μου διεπει τις κοινωνιες/κοινοτητες, το ακριβως αντιθετο νομιζω της ατομικοτητας!!!
Οποιος δεν ΘΕΛΕΙ ή δεν ΜΠΟΡΕΙ για οποιοδηποτε λογο να συμμετεχει με αυτον τον τροπο σε μια δραση, καλο θα ειναι να μην το κανει καθολου, διοτι πολυ απλα τα πολλα λογια ειναι φτωχια και δεν ξερω για καποιους αλλα οι περισσοτεροι εδω μεσα ειμαστε πλουσιοι ανθρωποι στο πνευμα και συνεπως στην ευγενεια!!!
- gasoilΜέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-06
Mηνύματα : 252
Ηλικία : 60
Μοντέλο : VFR 03 VTEC ABS
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:18 pm
Velociraptor wrote:gasoil wrote:Οντως η εξαναγκασμένη ταλάντωση μειώνει την αξιοπιστία γιατί θα μπορούσε θα συνεισφέρει στην αλλαγή διεύθυνσης της κίνησης.
Εννοείς να βάλεις ένα ηλεκτρομαγνήτη, για να μην φθείνει η ταλάντωση, όπως έχουν τα ταλαντευόμενα διακοσμητικά είδη στα καταστήματα δώρων;
Ναι ή ακόμη και ενα μηχανισμό από παλιό εκκρεμές. Ομως μάλλον μετά δεν θα ήταν αξιόπιστο το πείραμα.
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:21 pm
Velociraptor, προτείνω το εξής πείραμα. Πάρε μια κλωστή, πετονιά, ότι θες και δέσε την μία άκρη σε ένα σταθερό σημείο. Δέσε κάτι στην άλλη άκρη, πάλι ότι θες και άσε το να κρεμαστεί κατακόρυφα.
Τώρα στρίψε το δεξιόστροφα μέχρι να ολοκληρώσει 5 περιστροφές και άσε το ελεύθερο. Τι θα δεις; Ελπίζω να συμφωνείς ότι θα επιστρέψει αριστερόστροφα στην αρχική του θέση, και μάλιστα θα πάει πέρα από αυτή για να ξαναγυρίσει πάλι προς τα πίσω δεξιόστροφα κλπ κλπ.
Αυτό το πράγμα (στροφικό εκκρεμές) συμβαίνει γιατί η στρέψη του σκοινιού προκαλεί μια ροπή στο όλο σύστημα. Σε αυτό βασίστηκε και το πείραμα του Cavendish για τον υπολογισμό της παγκόσμιας σταθεράς της βαρύτητας. Αυτή τη ροπή θέλω να αποφύγω και για αυτό θέλω να μην έχω σταθερό σημείο αγκύρωσης.
Σε κάθε περίπτωση, επαναλαμβάνω, ότι το όλο θέμα για εμένα δεν είναι τόσο θεωρητικό όσο πρακτικό. Αφού με 10 ευρώ μπορώ να κάνω δουλειά....!
Βέβαια, όλη αυτή η συζήτηση είναι καρποφόρα για το πνεύμα μας. Αλλά κατά βάση θέλω να φτιάξω το εκκρεμές για τα παιδιά.
Τώρα στρίψε το δεξιόστροφα μέχρι να ολοκληρώσει 5 περιστροφές και άσε το ελεύθερο. Τι θα δεις; Ελπίζω να συμφωνείς ότι θα επιστρέψει αριστερόστροφα στην αρχική του θέση, και μάλιστα θα πάει πέρα από αυτή για να ξαναγυρίσει πάλι προς τα πίσω δεξιόστροφα κλπ κλπ.
Αυτό το πράγμα (στροφικό εκκρεμές) συμβαίνει γιατί η στρέψη του σκοινιού προκαλεί μια ροπή στο όλο σύστημα. Σε αυτό βασίστηκε και το πείραμα του Cavendish για τον υπολογισμό της παγκόσμιας σταθεράς της βαρύτητας. Αυτή τη ροπή θέλω να αποφύγω και για αυτό θέλω να μην έχω σταθερό σημείο αγκύρωσης.
Σε κάθε περίπτωση, επαναλαμβάνω, ότι το όλο θέμα για εμένα δεν είναι τόσο θεωρητικό όσο πρακτικό. Αφού με 10 ευρώ μπορώ να κάνω δουλειά....!
Βέβαια, όλη αυτή η συζήτηση είναι καρποφόρα για το πνεύμα μας. Αλλά κατά βάση θέλω να φτιάξω το εκκρεμές για τα παιδιά.
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:28 pm
gfagas wrote:
Ο καθε ανθρωπος σκεφτεται με τον δικο του τροπο και αυτο ειναι ενα ευτυχες γεγονος, επισης οι ανθρωπΟΙ απο καταβολης του κοσμου εχουν την αναγκη για επικοινωνια, οταν δε αυτο ερχεται να εφαρμοστει στην επικοινωνια των ιδεων και την πιθανη βελτιωση τους μεσα απο αυτην μπορουμε χοντρα χοντρα να φτασουμε στην εννοια της συλλογικοτητας
, μια εννοια μου διεπει τις κοινωνιες/κοινοτητες, το ακριβως αντιθετο νομιζω της ατομικοτητας!!!
Οποιος δεν ΘΕΛΕΙ ή δεν ΜΠΟΡΕΙ για οποιοδηποτε λογο να συμμετεχει με αυτον τον τροπο σε μια δραση, καλο θα ειναι να μην το κανει καθολου, διοτι πολυ απλα τα πολλα λογια ειναι φτωχια και δεν ξερω για καποιους αλλα οι περισσοτεροι εδω μεσα ειμαστε πλουσιοι ανθρωποι στο πνευμα και συνεπως στην ευγενεια!!!
Το περιττό ''όμως'' διορθώθηκε πριν ακόμα ποστάρεις, λάθος πληκτρολόγησης.
Κατά τα άλλα δεν καταλαβαίνω τι εννοείς και που κολλάει αυτό που περιγράφεις με εμένα. Εγώ προσφέρω μόλυβδο, ρουλεμάν, προσπαθώ να σας πείσω να μην κάνετε τζάμπα κόπο, και επιπλέον έριξα και την ιδέα της πετονιάς και ότι άλλο θα προκύψει, remember;
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:35 pm
Ο φυσικός wrote:Velociraptor, προτείνω το εξής πείραμα. Πάρε μια κλωστή, πετονιά, ότι θες και δέσε την μία άκρη σε ένα σταθερό σημείο. Δέσε κάτι στην άλλη άκρη, πάλι ότι θες και άσε το να κρεμαστεί κατακόρυφα.
Τώρα στρίψε το δεξιόστροφα μέχρι να ολοκληρώσει 5 περιστροφές και άσε το ελεύθερο. Τι θα δεις; Ελπίζω να συμφωνείς ότι θα επιστρέψει αριστερόστροφα στην αρχική του θέση, και μάλιστα θα πάει πέρα από αυτή για να ξαναγυρίσει πάλι προς τα πίσω δεξιόστροφα κλπ κλπ.
Αυτό το πράγμα (στροφικό εκκρεμές) συμβαίνει γιατί η στρέψη του σκοινιού προκαλεί μια ροπή στο όλο σύστημα. Σε αυτό βασίστηκε και το πείραμα του Cavendish για τον υπολογισμό της παγκόσμιας σταθεράς της βαρύτητας. Αυτή τη ροπή θέλω να αποφύγω και για αυτό θέλω να μην έχω σταθερό σημείο αγκύρωσης.
Σε κάθε περίπτωση, επαναλαμβάνω, ότι το όλο θέμα για εμένα δεν είναι τόσο θεωρητικό όσο πρακτικό. Αφού με 10 ευρώ μπορώ να κάνω δουλειά....!
Βέβαια, όλη αυτή η συζήτηση είναι καρποφόρα για το πνεύμα μας. Αλλά κατά βάση θέλω να φτιάξω το εκκρεμές για τα παιδιά.
Καλά η προτελευταία πρόταση εννοείται και ισχύει πάνω απόλα.
Κατά τα άλλα , στο πείραμα που θες να κάνεις δεν περιστρέφεται 5 φορές η μάζα. Ζήτημα να προλάβει να περιστραφεί 1/10 της στροφής (δλδ να προλάβει να ξεφύγει 36 ολόκληρες μοίρες απο την αρχική διεύθυνση το εκρεμές, πράγμα που θα είναι ΗΔΗ επιτυχία και μάλιστα θεαματική για το πείραμα). Σε τόσο μεγάλο μήκος σκοινιού, αλλά και σε σχοινί τόσο μικρής διατομής όπως η πετονιά, το όλο θέμα γίνεται πιο ασήμαντο και από την επίδραση της βαρύτητας του Δία στο σύστημα...
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:38 pm
Ωραία, νομίζω ότι συμφωνούμε γιατί όπως έγραψα και πιο πάνω ίσως η διαφορά να είναι μικρή ίσως κι όχι αλλά γιατί να μην είμαστε σίγουροι;
- apostatΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-05-16
Mηνύματα : 2107
Ηλικία : 62
Μοντέλο : VFR VTec, XR650
Κράνος : HJC HQ-1 carbon
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:42 pm
Ο φυσικός wrote:Βέβαια, όλη αυτή η συζήτηση είναι καρποφόρα για το πνεύμα μας. Αλλά κατά βάση θέλω να φτιάξω το εκκρεμές για τα παιδιά.
Γιατί δεν κάνεις ακριβώς αυτό που κάνεις εδώ, αλλά με τα παιδιά; Άστα να συμμετέχουν ενεργά στην κατασκευή, να σκεφτούν τρόπους και να τους καταρρίψουν για να σκεφτούν καλύτερους. Θα έχει περισσότερο παιδαγωγικό κέρδος από το ίδιο το μάθημα με το εκκρεμές.
- ΑΦΡΙΚΑΝΟΣΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-12-26
Mηνύματα : 1500
Ηλικία : 47
Μοντέλο : ΑFRICA TWIN 750
Κράνος : ΒANDIT ALIEN 2
ΘΑΡΡΕΙΝ ΣΩΖΕΙ.
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:45 pm
Velociraptor wrote:gfagas wrote:
Ο καθε ανθρωπος σκεφτεται με τον δικο του τροπο και αυτο ειναι ενα ευτυχες γεγονος, επισης οι ανθρωπη απο καταβολης του κοσμου εχουν την αναγκη για επικοινωνια, οταν δε αυτο ερχεται να εφαρμοστει στην επικοινωνια των ιδεων και την πιθανη βελτιωση τους μεσα απο αυτην μπορουμε χοντρα χοντρα να φτασουμε στην εννοια της συλλογικοτητας
, μια εννοια μου διεπει τις κοινωνιες/κοινοτητες, το ακριβως αντιθετο νομιζω της ατομικοτητας!!!
Οποιος δεν ΘΕΛΕΙ ή δεν ΜΠΟΡΕΙ για οποιοδηποτε λογο να συμμετεχει με αυτον τον τροπο σε μια δραση, καλο θα ειναι να μην το κανει καθολου, διοτι πολυ απλα τα πολλα λογια ειναι φτωχια και δεν ξερω για καποιους αλλα οι περισσοτεροι εδω μεσα ειμαστε πλουσιοι ανθρωποι στο πνευμα και συνεπως στην ευγενεια!!!
Το περιττό ''όμως'' διορθώθηκε πριν ακόμα ποστάρεις, λάθος πληκτρολόγησης.
Κατά τα άλλα δεν καταλαβαίνω τι εννοείς και που κολλάει αυτό που περιγράφεις με εμένα. Εγώ προσφέρω μόλυβδο, ρουλεμάν, προσπαθώ να σας πείσω να μην κάνετε τζάμπα κόπο, και επιπλέον έριξα και την ιδέα της πετονιάς και ότι άλλο θα προκύψει, remember;
ισως αν σε γνωριζαμε καλυτερα να κατανοουσαμε τον υφος που γραφεις και να μην σε παρεξιγουσαμαι. θα χαρω εγω προσοπικα να σε δω μια δευτερα στην ΣΥΜΟΦΕ.
συγνομη για το σπαμαρισμα στο θεμα σου Τακη.
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 7:50 pm
Και κάτι ακόμα...
Ακριβώς, επειδή η αλλαγή ταλάντωσης του εκκρεμούς γίνεται αργά (περίπου 12 μοίρες την ώρα) πιστεύω ότι η παραμικρή αντίθετη ροπή θα επιφέρει σημαντικό σφάλμα. Πάντως, μόνο το πείραμα θα μας πει τι γίνεται.
Apostat, η ιδέα σου είναι παιδαγωγικά άριστη αλλά μερικώς μόνο εφαρμόσιμη λόγω χρόνου. Το εκκρεμές είναι εκτός ύλης και πρέπει να το εντάξω κάπως. Θα τα καταφέρω, αλλά δεν θα έχω πάνω από μία διδακτική ώρα. Πάντως θα την εφαρμόσω, έστω και μερικώς.
Ακριβώς, επειδή η αλλαγή ταλάντωσης του εκκρεμούς γίνεται αργά (περίπου 12 μοίρες την ώρα) πιστεύω ότι η παραμικρή αντίθετη ροπή θα επιφέρει σημαντικό σφάλμα. Πάντως, μόνο το πείραμα θα μας πει τι γίνεται.
Apostat, η ιδέα σου είναι παιδαγωγικά άριστη αλλά μερικώς μόνο εφαρμόσιμη λόγω χρόνου. Το εκκρεμές είναι εκτός ύλης και πρέπει να το εντάξω κάπως. Θα τα καταφέρω, αλλά δεν θα έχω πάνω από μία διδακτική ώρα. Πάντως θα την εφαρμόσω, έστω και μερικώς.
- apostatΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-05-16
Mηνύματα : 2107
Ηλικία : 62
Μοντέλο : VFR VTec, XR650
Κράνος : HJC HQ-1 carbon
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 8:04 pm
Φέρε λίγο Φινλανδικό αέρα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Δεν θα αποτύχουν στις πανελλήνιες (με κίνδυνο να χάσουν μια λαμπρή καριέρα σαν σύμβουλοι επιχειρήσεων) εξ' αιτίας μιας "χαμένης" ώρας.Ο φυσικός wrote:...αλλά μερικώς μόνο εφαρμόσιμη λόγω χρόνου.
- Don JohnΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 4543
Ηλικία : 61
Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 8:04 pm
Velociraptor wrote:
Μάλλον κάπου μπερδεύεσαι. Το σχοινί απλά κάμπτεται. Το σχοινί όμως δεν έχει μνήμη, ούτε προτίμηση πως θα καμφθεί. Αν μια φορά καμφθεί νότια-βόρεια, μπορεί κάλιστα η επόμενη φορά να είναι ανατολικά-δυτικά. Χωρις να περιστραφεί τίποτα απολύτως.
Έχει δυνατότητα κάμψης προς οποιαδήποτε κατεύθυνση δλδ και χωρίς προτίμηση... Αρκεί να στηριχθεί σωστά.
Εγώ πάλι με την σειρά μου, μάλλον θα συμφωνήσω με αυτό
και αν το σχοινί έχει δεθεί σταθερά (η λύση του σωλήνα λύνει και αυτήν την αβεβαιότητα), τότε δεν υπάρχει κανένα θέμα
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 9:42 pm
apostat wrote:Φέρε λίγο Φινλανδικό αέρα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Δεν θα αποτύχουν στις πανελλήνιες (με κίνδυνο να χάσουν μια λαμπρή καριέρα σαν σύμβουλοι επιχειρήσεων) εξ' αιτίας μιας "χαμένης" ώρας.Ο φυσικός wrote:...αλλά μερικώς μόνο εφαρμόσιμη λόγω χρόνου.
Να εξηγήσω τα περί χρόνου.
Θα μπορούσαν να υπάρξουν 2 εκπαιδευτικά σενάρια σε σχέση με το εκκρεμές.
Στο πρώτο (αυτό που προτείνεις) η συζήτηση θα γίνει ΠΡΙΝ φτιαχτεί, πάνω στο ΠΩΣ θα φτιαχτεί.
Στο δεύτερο σενάριο, η συζήτηση θα γίνει ΑΦΟΥ φτιαχτεί, πάνω στο ΤΙ σημαίνει η συμπεριφορά του για το θέμα της περιστροφής της Γης.
Το πρώτο σενάριο προϋποθέτει έννοιες και γνώσεις που δεν έχει ένα παιδί της Α' λυκείου και επιπλέον πριν δει το εκκρεμές δεν είναι σίγουρο ότι θα πειστεί για το αξιόλογο του εγχειρήματος.
Στο δεύτερο σενάριο, πρώτα βλέπει και εντυπωσιάζεται και μετά πιθανότατα θα ασχοληθεί με την επίλυση του γρίφου, ο οποίος μάλιστα είναι πιο κοντά σε όσα ήδη ξέρει.
Το πρώτο σενάριο γοητεύει όλους εμάς εδώ μέσα, γιατί το γνωστικό επίπεδο μας μάς επιτρέπει να δούμε την γοητεία του. Αλλά είναι κάπως βαρύ για το 90% των παιδιών της Α'λυκείου και αυτό δεν είναι κάτι λυπηρό, αλλά κάτι φυσιολογικό.
- apostatΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-05-16
Mηνύματα : 2107
Ηλικία : 62
Μοντέλο : VFR VTec, XR650
Κράνος : HJC HQ-1 carbon
Re: Βοήθεια για ένα σχολικό πείραμα
30/4/2010, 9:54 pm
Ακούγεται λογικό αυτό που λες, αλλά από ότι θυμάμαι από την δικιά μου 1η λυκείου, δεν είναι τα παιδιά τόσο διαφορετικά από εμάς εδώ μέσα. Μην σου πω ότι μας νικούν κατά κράτος όταν πρόκειται για φαντασία.
Ας είναι απλοϊκή η σκέψη τους, ακατέργαστη στην αρχή. Η αμφισβήτηση του απλοϊκού, που έρχεται φυσιολογικά αν σκεφτεί κανείς (με την βοήθεια του δασκάλου) είναι η βάση κάθε μάθησης.
Για να θυμηθούμε( ) λίγο τον Μάη του '68: Η φαντασία στην εξουσία, ή όπως λέγανε οι φίλοι μας οι Γάλλοι, libérez l'expression!
Ας είναι απλοϊκή η σκέψη τους, ακατέργαστη στην αρχή. Η αμφισβήτηση του απλοϊκού, που έρχεται φυσιολογικά αν σκεφτεί κανείς (με την βοήθεια του δασκάλου) είναι η βάση κάθε μάθησης.
Για να θυμηθούμε( ) λίγο τον Μάη του '68: Η φαντασία στην εξουσία, ή όπως λέγανε οι φίλοι μας οι Γάλλοι, libérez l'expression!
Page 1 of 2 • 1, 2
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum
|
|