Ηλεκτρολογικές παρεμβάσεις σε Africa
+2
gabadoo
Παναγιώτης Κ.
6 posters
- Παναγιώτης Κ.Παλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-09-09
Mηνύματα : 2989
Ηλικία : 64
Μοντέλο : VFR - Varadero - CB 750 Boll d'or - Africa - Chappy
Κράνος : Shoei Raid 2 + Bell M4R Carbon
Ride hard, die young.........
Ηλεκτρολογικές παρεμβάσεις σε Africa
18/3/2012, 8:56 am
Ο κακός (μας) ο καιρός δεν προσφέρεται για βόλτες, προσφέρεται όμως για διάφορες εργασίες στην καλή μας.
Τα θερμαινόμενα, η 12V πρίζα, το βολτόμετρο και η τοποθέτηση πίσω φώτων ομίχλης ήταν στο πρόγραμμα, οπότε πάμε να δούμε τί κάναμε.
Το σχεδιάγραμμα του τί θα κάνουμε ήταν παρόμοιο με αυτό που είχε εφαρμοστεί παλιότερα στο Βαραντέρο:
μείον το βεντιλατέρ του ανορθωτή (εδώ: http://www.mybike.gr/topic/31002- ) οπότε η περισσότερη φαιά ουσία αναλώθηκε στο πού θα έμπαιναν οι διακόπτες ώστε το αποτέλεσμα εκτός από πρακτικό να είναι και αισθητικά ικανοποιητικό.
Η μεγάλη διαφορά βρίσκεται στο ότι το κόκπιτ του Άφρικα είναι πιο λιτό και δεν προσφέρει πολλές επιφάνειες που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν διακόπτες κλπ και η λύση να τρυπήσω τα "αυτιά" του φέρινγκ ήταν μη αποδεκτή.
Όμως, ο καλός μας Ιάπωνας σχεδιαστής πρόβλεψε τις πιθανές ανησυχίες μας και τί έκανε; Άφησε την κάτω αριστερή θέση κενή στο κουτάκι με τις λυχνίες στο αριστερό μέρος του καντράν.
Ιδανικό σημείο λοιπόν για να τοποθετηθεί ο αδιάβροχος & φωτιζόμενος διακόπτης των φώτων ομίχλης, και επίσης ιδανικό για να τοποθετηθεί και στην επάνω πλευρά του ο διακόπτης των θερμαινόμενων.
Η λυχνία του βολτόμετρου θα έβρισκε θέση στην κορυφή του ταμπλό ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο και η πρίζα θα στερεωνόταν στο υποπλαίσο.
Βήμα πρώτο, ξεντύνουμε όλο το μηχανάκι. Δεν είναι απαραίτητο το ολικό ξεβράκωμα αλλά το προτίμησα για να έχω άνεση κινήσεων και να τακτοποιηθούν όμορφα όλα τα καλώδια χωρίς να θυμίζουν σπαγγέτι.
Βγάζουμε λοιπόν την σέλα, τα εμπρός και πίσω πλαϊνά και την μάσκα και τα τακτοποιόυμε σε μια γωνία να μην τά έχουμε μέσα στα πόδια μας
Προσεκτικά ξεβιδώνουμε τα δύο δεκαράκια πίσω από το trip-meter και αποσυνδέοντας το από την φίσα του το αφαιρούμε. Σειρά τώρα έχει το καντράν που αφαιρείται ξεβιδώνοντας τα τέσσερα δεκαράκια από την εμπρός πλευρά. Το παίρνουμε στο χέρι και πρώτα αποσυνδέουμε την ντίζα του κοντέρ και μετά τις τρείς φίσες που εδράζονται πίσω από τους προβολείς. Όπου βγάζουμε φίσες, καλό είναι να τις ψεκάζουμε και στις δύο πλευρές με άφθονο σπρέι επαφών ή WD40. Η ποσότητα της μπίχλας που θα βγεί, θα σας καταπλήξει.
Έχουμε πάρει λοιπόν στο χέρι το καντράν και προσεκτικά το ανοίγουμε από την πίσω πλευρά και αφαιρούμε τα πλαστικά καπάκια. Με την ευκαιρία τα τραβάμε μια μπουγάδα και γίνονται σαν καινούργια.
Τρέμετε Ray - Ban και American Optical...........
Τα σκουπίζουμε με κουζινόχαρτο για να μην αφήσει χνούδι και τα αφήνουμε να στεγνώσουν καλά.
Η θέση που θα μπει ο διακόπτης είναι αυτή που φαίνεται κάτω αριστερά:
και βλέπουμε πως ο καλός μας Ιάπων που σχεδίασε το μηχανάκι πριν από μια εικοσαετία, πρόβλεψε και λαστιχένια τάπα για υδατοστεγές κλείσιμο. Λαμπρά. Με ένα 16άρι τρυπάνι λοιπόν τρυπάμε το κουτί (από έξω προς τα μέσα) και μετά με ένα εξαράκι τρυπάμε την λαστιχένια τάπα. Συνδέουμε στους κατάλληλους ακροδέκτες του διακόπτη ένα δίκλωνο καλώδιο (για να ανοιγοκλείνει το κύκλωμα), ένα μονόκλωνο για γείωση και γεφυρώνουμε τον ακροδέκτη του φωτισμού του διακόπτη. Προσεκτικά τον βάζουμε στην θήκη που έχει ήδη στεγνώσει.
Όπως βλέπετε όλες οι συνδέσεις καλωδίων με ακροδέκτες είναι καλυμμένοι με θερμοσυστελόμενο μακαρόνι για καλύτερη μόνωση και προστασία από υγρασίες. Ξαναενωνουμε το καπάκι με το καντράν, βάζουμε λίγη σιλικόνη στην τρύπα και πιέζουμε την λασιχένια τάπα στην θέση της. Το τελικό αποτέλεσμα είναι αυτό:
Ακολουθώντας αντίστροφα βήματα ξανατοποθετούμε το καντράν και το trip-meter στις βάσεις τους και συνδέουμε την ντίζα του κοντέρ. αφήνουμε τα καλώδια να κρέμονται ανέμελα και πάμε να περάσουμε και τα υπόλοιπα που έχουμε προγραμματίσει.
Για τα θερμαινόμενα δεν χρειάζονται ιδιαίτερες οδηγίες, θα κάνω μόνο ιδιαίτερη μνεία στο ότι αυτή την φορά για να τα κολλήσω χρησιμοποίησα φλαντζόκολα, ο χρόνος θα δείξει αν έκανα καλά. Τα περνάμε λοιπόν και αφήνουμε και τα δικά τους καλώδια να κρέμονται.
Η 12V πρίζα τοποθετήθηκε και αυτή (αφού φυσικά έγινε καλή μόνωση των καλωδίων με θερμοσυστελόμενο) και τα καλώδια έμειναν και αυτά κρεμασμένα κάπου εκεί μπροστά.
Το βολτόμετρο που χρησιμοποιώ και στα άλλα μηχανάκια είναι αυτό: http://www.mybike.gr/topic/43717 (Διακριτικό βολτόμετρο με led), λόγω του ότι κάνει την δουλειά του χωρίς ογκώδη οργανάκια με βελόνες και μπλιμπλίκια αλλά μόνο με ένα διακριτικό LEDάκι. Η τοποθέτησή του παρουσίασε μια μικρή δυσκολία λόγω του ότι ενώ το "σώμα" του το τοποθέτησα στην ουρά, το λαμπάκι έπρεπε φυσικά να είναι σε εμφανές μεν διακριτικό δε, σημείο. Η θέση λοιπόν για το λαμπάκι βρέθηκε, ακριβώς στο "ντεκολτέ" που σχηματίζουν ταχύμετρο και στροφόμετρο. Ο μικρός όγκος και το ανύπαρκτο βάρος του LED επέτρεψαν την στήριξη με δυό σταγόνες σιλικόνης, αποφεύγοντας έτσι τρύπες και χαζά.
Έχουμε λοιπόν ολοκληρώσει τις τοποθετήσεις και μένει τώρα η συνδεσμολογία. Το μηχανάκι αυτή την στιγμή δείχνει κάπως έτσι:
Στο σημείο αυτό μπορούμε να ακολουθήσουμε δύο δρόμους, ο ένας είναι να περάσουμε τα καλώδια από όπου βρούμε και να τα συνδέσουμε στην μπαταρία, ο άλλος (που είναι και ο τεχνικά σωστός) είναι να "κατασκευάσουμε" μια υποτυπώδη "πλεξούδα" και να τα φέρουμε προς τα πίσω όμορφα και τακτοποιημένα. Φυσικά προτιμήθηκε ο δεύτερος. Πρώτα από όλα παίρνουμε τις γειώσεις από τον διακόπτη τα θερμαινόμενα και την πρίζα και τις ενώνουμε σε ένα κοινό καλώδιο. Μετά παίρνουμε ένα χοντρό θερμοσυστελόμενο και περνάμε μέσα του όλο το καλοωδιομάνι, το οδηγούμε παράλληλα με την πλεξούδα της μηχανής και το φέρνουμε κάπου κοντά στην μπαταρία ώστε να περάσουμε στην επόμενη φάση, την προετοιμασία της συνδεσμολογίας.
Έχουμε λοιπόν στην διάθεσή μας ένα ρελέ, μια μονή και μια τετραπλή ασφαλειοθήκη.
Πρώτο μας μέλημα είναι να κατασκευάσουμε μια μικρή "γέφυρα" στην μια πλευρά της ασφαλειοθήκης:
Σε αυτή την άκρη βάζουμε ακροδέκτη και την συνδέουμε στο #87 του ρελέ. Από το #30 του ρελέ τραβάμε καλώδιο που με την παρέμβαση της μονής ασφαλειοθήκης θα πάει απ΄ ευθείας στον θετικό πόλο της μπαταρίας ενώ από το #85 πάμε στον αρνητικό (γείωση). Αυτό που μένει για την ολοκλήρωση της συνδεσμολογίας του ρελέ είναι να συνδέσουμε το #86 με ρεύμα με το άνοιγμα του διακόπτη. Πάμε λοιπόν στην ασφαλειοθήκη της μηχανής, την βγάζουμε προσεκτικά να μην σπάσουμε τα "αυτάκια" που την ασφαλίζουν, την γυρνάμε ανάποδα και με ένα κλέφτη παίρνουμε ρεύμα από ένα καλώδιο που "δουλεύει" με τον κεντρικό διακόπτη της μηχανής (δηλαδή να δίνει ρεύμα μόνο όταν γυρνάμε το κλειδί). Στην συγκεκριμένη μηχανή κλέβουμε από το κόκκινο μαύρο που είναι η μεγάλη σκάλα και ξαναβάζουμε την ασφαλειοθήκη στην θέση της.
Στο καλώδιο αυτό, πριν το πάμε στο ρελέ, κάνουμε και μια ένωση με το λευκό που έρχετει από το βολτόμετρό μας.
Σε σημείο που να είναι όσο το δυνατόν προφυλαγμένο από υγρασία (στο Άφρικα έχουμε ένα μεγάλο χώρο κάτω από την σέλα) τοποθετούμε την τετραπλή ασφαλειοθήκη (διακρίνεται αριστερά) και το ρελέ με την μονή ασφαλειοθήκη (δεξιά). Στην φώτο, ακριβώς πάνω από το ρελέ διακρίνεται ένα βίσμα στο οποίο θα αναφερθώ παρακάτω.
Πάμε τώρα πίσω στην πλεξούδα που φτιάξαμε. Από εκεί έρχονται λοιπόν τα παρακάτω καλώδια:
- Τα δύο της λυχνίας του βολτόμετρου που τα πάμε κατευθείαν στο βολτόμετρο.
- Η κοινή γείωση που φτιάξαμε που την πάμε στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.
- Τα 3 θετικά από τα θερμαινόμενα, την πρίζα και τον διακόπτη που τα πάμε σε τρείς θέσεις τις ασφαλειοθήκης μας.
- Το μονό καλώδιο που θα συνδέσει το θετικό από τα φώτα ομίχλης με τον διακόπτη.
- Επίσης από το βολτόμετρο έρχονται το κόκκινο και το μαύρο που τα πάμε κατευθείαν στο + και το - της μπαταρίας μας. Στο πλην επίσης συνδέουμε και το αρνητικό που έρχεται από τα πίσω φώτα ομίχλης.
Εδώ (στα φώτα ομίχλης) επιστρέφουμε στο βίσμα που ανέφερα παραπάνω. Εκτός από τα παραπάνω LEDάκια που ετοίμασα για να τοποθετήσω πάνω από την πινακίδα, στην βαλίτσα που μοιράζεται η Άφρικα με το Ντέρο έχω βάλει δυο σειρές LEDοταινία για ακόμη μεγαλύτερο οπτικό ίχνος σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας. Βάζοντας λοιπόν ένα αρσενικό jack στο καλώδιο της βαλίτσας και από ένα θηλυκό σε κάθε μηχανάκι, μπορώ εύκολα να συνδέω και την βαλίτσα.
Μάλιστα το συγκεκριμένο βίσμα είναι τριπλό ώστε όταν με ξαναπιάσουν τα κέφια) να περάσω ακόμη δυο σειρές LEDοταινία στην βαλίτσα που όμως θα ανάβουν με το φρένο.
Τί μας έχει μείνει; Τίποτε άλλο πέρα από το να βάλουμε ασφάλειες και να ανοίξουμε τον διακόπτη. Βάζουμε λοιπόν μια 30Α στην μονή ασφαλειοθήκη, ενώ στην πολλαπλή βάζουμε 25Α στον αναπτήρα, 15Α στα θερμαινόμενα και 5Α στα ομίχλης. Αν δεν κάναμε καμιά "ψιλή", τότε βλέπουμε όλα τα μπλιμπλίκια μας να δουλεύουν μια χαρά.
Ο φωτιζόμενος διακόπτης των φώτων ομίχλης:
Το Ledάκι του βολτόμετρου ανάμεσα και πάνω από τα όργανα:
Η πρίζα μας:
και τέλος, ίσα που διακρίνεται πάνω από τις λυχνίες λαδιού και φλάς, ο διακόπτης με τις φωτεινές ενδείξεις για την ένταση στα θερμαινόμενα:
Και μια άποψη της "ουράς" με τα λαμπιόνια αναμμένα:
Αφού λοιπόν όλα δουλεύουν σωστά, ξανατοποθετούμε την μάσκα και τα φέρινγκ, ψεκάζοντας με WD40 κάθε βίδα και παξιμάδι που βρίσκουμε στον δρόμο μας.
Τα θερμαινόμενα, η 12V πρίζα, το βολτόμετρο και η τοποθέτηση πίσω φώτων ομίχλης ήταν στο πρόγραμμα, οπότε πάμε να δούμε τί κάναμε.
Το σχεδιάγραμμα του τί θα κάνουμε ήταν παρόμοιο με αυτό που είχε εφαρμοστεί παλιότερα στο Βαραντέρο:
μείον το βεντιλατέρ του ανορθωτή (εδώ: http://www.mybike.gr/topic/31002- ) οπότε η περισσότερη φαιά ουσία αναλώθηκε στο πού θα έμπαιναν οι διακόπτες ώστε το αποτέλεσμα εκτός από πρακτικό να είναι και αισθητικά ικανοποιητικό.
Η μεγάλη διαφορά βρίσκεται στο ότι το κόκπιτ του Άφρικα είναι πιο λιτό και δεν προσφέρει πολλές επιφάνειες που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν διακόπτες κλπ και η λύση να τρυπήσω τα "αυτιά" του φέρινγκ ήταν μη αποδεκτή.
Όμως, ο καλός μας Ιάπωνας σχεδιαστής πρόβλεψε τις πιθανές ανησυχίες μας και τί έκανε; Άφησε την κάτω αριστερή θέση κενή στο κουτάκι με τις λυχνίες στο αριστερό μέρος του καντράν.
Ιδανικό σημείο λοιπόν για να τοποθετηθεί ο αδιάβροχος & φωτιζόμενος διακόπτης των φώτων ομίχλης, και επίσης ιδανικό για να τοποθετηθεί και στην επάνω πλευρά του ο διακόπτης των θερμαινόμενων.
Η λυχνία του βολτόμετρου θα έβρισκε θέση στην κορυφή του ταμπλό ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο και η πρίζα θα στερεωνόταν στο υποπλαίσο.
Βήμα πρώτο, ξεντύνουμε όλο το μηχανάκι. Δεν είναι απαραίτητο το ολικό ξεβράκωμα αλλά το προτίμησα για να έχω άνεση κινήσεων και να τακτοποιηθούν όμορφα όλα τα καλώδια χωρίς να θυμίζουν σπαγγέτι.
Βγάζουμε λοιπόν την σέλα, τα εμπρός και πίσω πλαϊνά και την μάσκα και τα τακτοποιόυμε σε μια γωνία να μην τά έχουμε μέσα στα πόδια μας
Προσεκτικά ξεβιδώνουμε τα δύο δεκαράκια πίσω από το trip-meter και αποσυνδέοντας το από την φίσα του το αφαιρούμε. Σειρά τώρα έχει το καντράν που αφαιρείται ξεβιδώνοντας τα τέσσερα δεκαράκια από την εμπρός πλευρά. Το παίρνουμε στο χέρι και πρώτα αποσυνδέουμε την ντίζα του κοντέρ και μετά τις τρείς φίσες που εδράζονται πίσω από τους προβολείς. Όπου βγάζουμε φίσες, καλό είναι να τις ψεκάζουμε και στις δύο πλευρές με άφθονο σπρέι επαφών ή WD40. Η ποσότητα της μπίχλας που θα βγεί, θα σας καταπλήξει.
Έχουμε πάρει λοιπόν στο χέρι το καντράν και προσεκτικά το ανοίγουμε από την πίσω πλευρά και αφαιρούμε τα πλαστικά καπάκια. Με την ευκαιρία τα τραβάμε μια μπουγάδα και γίνονται σαν καινούργια.
Τρέμετε Ray - Ban και American Optical...........
Τα σκουπίζουμε με κουζινόχαρτο για να μην αφήσει χνούδι και τα αφήνουμε να στεγνώσουν καλά.
Η θέση που θα μπει ο διακόπτης είναι αυτή που φαίνεται κάτω αριστερά:
και βλέπουμε πως ο καλός μας Ιάπων που σχεδίασε το μηχανάκι πριν από μια εικοσαετία, πρόβλεψε και λαστιχένια τάπα για υδατοστεγές κλείσιμο. Λαμπρά. Με ένα 16άρι τρυπάνι λοιπόν τρυπάμε το κουτί (από έξω προς τα μέσα) και μετά με ένα εξαράκι τρυπάμε την λαστιχένια τάπα. Συνδέουμε στους κατάλληλους ακροδέκτες του διακόπτη ένα δίκλωνο καλώδιο (για να ανοιγοκλείνει το κύκλωμα), ένα μονόκλωνο για γείωση και γεφυρώνουμε τον ακροδέκτη του φωτισμού του διακόπτη. Προσεκτικά τον βάζουμε στην θήκη που έχει ήδη στεγνώσει.
Όπως βλέπετε όλες οι συνδέσεις καλωδίων με ακροδέκτες είναι καλυμμένοι με θερμοσυστελόμενο μακαρόνι για καλύτερη μόνωση και προστασία από υγρασίες. Ξαναενωνουμε το καπάκι με το καντράν, βάζουμε λίγη σιλικόνη στην τρύπα και πιέζουμε την λασιχένια τάπα στην θέση της. Το τελικό αποτέλεσμα είναι αυτό:
Ακολουθώντας αντίστροφα βήματα ξανατοποθετούμε το καντράν και το trip-meter στις βάσεις τους και συνδέουμε την ντίζα του κοντέρ. αφήνουμε τα καλώδια να κρέμονται ανέμελα και πάμε να περάσουμε και τα υπόλοιπα που έχουμε προγραμματίσει.
Για τα θερμαινόμενα δεν χρειάζονται ιδιαίτερες οδηγίες, θα κάνω μόνο ιδιαίτερη μνεία στο ότι αυτή την φορά για να τα κολλήσω χρησιμοποίησα φλαντζόκολα, ο χρόνος θα δείξει αν έκανα καλά. Τα περνάμε λοιπόν και αφήνουμε και τα δικά τους καλώδια να κρέμονται.
Η 12V πρίζα τοποθετήθηκε και αυτή (αφού φυσικά έγινε καλή μόνωση των καλωδίων με θερμοσυστελόμενο) και τα καλώδια έμειναν και αυτά κρεμασμένα κάπου εκεί μπροστά.
Το βολτόμετρο που χρησιμοποιώ και στα άλλα μηχανάκια είναι αυτό: http://www.mybike.gr/topic/43717 (Διακριτικό βολτόμετρο με led), λόγω του ότι κάνει την δουλειά του χωρίς ογκώδη οργανάκια με βελόνες και μπλιμπλίκια αλλά μόνο με ένα διακριτικό LEDάκι. Η τοποθέτησή του παρουσίασε μια μικρή δυσκολία λόγω του ότι ενώ το "σώμα" του το τοποθέτησα στην ουρά, το λαμπάκι έπρεπε φυσικά να είναι σε εμφανές μεν διακριτικό δε, σημείο. Η θέση λοιπόν για το λαμπάκι βρέθηκε, ακριβώς στο "ντεκολτέ" που σχηματίζουν ταχύμετρο και στροφόμετρο. Ο μικρός όγκος και το ανύπαρκτο βάρος του LED επέτρεψαν την στήριξη με δυό σταγόνες σιλικόνης, αποφεύγοντας έτσι τρύπες και χαζά.
Έχουμε λοιπόν ολοκληρώσει τις τοποθετήσεις και μένει τώρα η συνδεσμολογία. Το μηχανάκι αυτή την στιγμή δείχνει κάπως έτσι:
Στο σημείο αυτό μπορούμε να ακολουθήσουμε δύο δρόμους, ο ένας είναι να περάσουμε τα καλώδια από όπου βρούμε και να τα συνδέσουμε στην μπαταρία, ο άλλος (που είναι και ο τεχνικά σωστός) είναι να "κατασκευάσουμε" μια υποτυπώδη "πλεξούδα" και να τα φέρουμε προς τα πίσω όμορφα και τακτοποιημένα. Φυσικά προτιμήθηκε ο δεύτερος. Πρώτα από όλα παίρνουμε τις γειώσεις από τον διακόπτη τα θερμαινόμενα και την πρίζα και τις ενώνουμε σε ένα κοινό καλώδιο. Μετά παίρνουμε ένα χοντρό θερμοσυστελόμενο και περνάμε μέσα του όλο το καλοωδιομάνι, το οδηγούμε παράλληλα με την πλεξούδα της μηχανής και το φέρνουμε κάπου κοντά στην μπαταρία ώστε να περάσουμε στην επόμενη φάση, την προετοιμασία της συνδεσμολογίας.
Έχουμε λοιπόν στην διάθεσή μας ένα ρελέ, μια μονή και μια τετραπλή ασφαλειοθήκη.
Πρώτο μας μέλημα είναι να κατασκευάσουμε μια μικρή "γέφυρα" στην μια πλευρά της ασφαλειοθήκης:
Σε αυτή την άκρη βάζουμε ακροδέκτη και την συνδέουμε στο #87 του ρελέ. Από το #30 του ρελέ τραβάμε καλώδιο που με την παρέμβαση της μονής ασφαλειοθήκης θα πάει απ΄ ευθείας στον θετικό πόλο της μπαταρίας ενώ από το #85 πάμε στον αρνητικό (γείωση). Αυτό που μένει για την ολοκλήρωση της συνδεσμολογίας του ρελέ είναι να συνδέσουμε το #86 με ρεύμα με το άνοιγμα του διακόπτη. Πάμε λοιπόν στην ασφαλειοθήκη της μηχανής, την βγάζουμε προσεκτικά να μην σπάσουμε τα "αυτάκια" που την ασφαλίζουν, την γυρνάμε ανάποδα και με ένα κλέφτη παίρνουμε ρεύμα από ένα καλώδιο που "δουλεύει" με τον κεντρικό διακόπτη της μηχανής (δηλαδή να δίνει ρεύμα μόνο όταν γυρνάμε το κλειδί). Στην συγκεκριμένη μηχανή κλέβουμε από το κόκκινο μαύρο που είναι η μεγάλη σκάλα και ξαναβάζουμε την ασφαλειοθήκη στην θέση της.
Στο καλώδιο αυτό, πριν το πάμε στο ρελέ, κάνουμε και μια ένωση με το λευκό που έρχετει από το βολτόμετρό μας.
Σε σημείο που να είναι όσο το δυνατόν προφυλαγμένο από υγρασία (στο Άφρικα έχουμε ένα μεγάλο χώρο κάτω από την σέλα) τοποθετούμε την τετραπλή ασφαλειοθήκη (διακρίνεται αριστερά) και το ρελέ με την μονή ασφαλειοθήκη (δεξιά). Στην φώτο, ακριβώς πάνω από το ρελέ διακρίνεται ένα βίσμα στο οποίο θα αναφερθώ παρακάτω.
Πάμε τώρα πίσω στην πλεξούδα που φτιάξαμε. Από εκεί έρχονται λοιπόν τα παρακάτω καλώδια:
- Τα δύο της λυχνίας του βολτόμετρου που τα πάμε κατευθείαν στο βολτόμετρο.
- Η κοινή γείωση που φτιάξαμε που την πάμε στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.
- Τα 3 θετικά από τα θερμαινόμενα, την πρίζα και τον διακόπτη που τα πάμε σε τρείς θέσεις τις ασφαλειοθήκης μας.
- Το μονό καλώδιο που θα συνδέσει το θετικό από τα φώτα ομίχλης με τον διακόπτη.
- Επίσης από το βολτόμετρο έρχονται το κόκκινο και το μαύρο που τα πάμε κατευθείαν στο + και το - της μπαταρίας μας. Στο πλην επίσης συνδέουμε και το αρνητικό που έρχεται από τα πίσω φώτα ομίχλης.
Εδώ (στα φώτα ομίχλης) επιστρέφουμε στο βίσμα που ανέφερα παραπάνω. Εκτός από τα παραπάνω LEDάκια που ετοίμασα για να τοποθετήσω πάνω από την πινακίδα, στην βαλίτσα που μοιράζεται η Άφρικα με το Ντέρο έχω βάλει δυο σειρές LEDοταινία για ακόμη μεγαλύτερο οπτικό ίχνος σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας. Βάζοντας λοιπόν ένα αρσενικό jack στο καλώδιο της βαλίτσας και από ένα θηλυκό σε κάθε μηχανάκι, μπορώ εύκολα να συνδέω και την βαλίτσα.
Μάλιστα το συγκεκριμένο βίσμα είναι τριπλό ώστε όταν με ξαναπιάσουν τα κέφια) να περάσω ακόμη δυο σειρές LEDοταινία στην βαλίτσα που όμως θα ανάβουν με το φρένο.
Τί μας έχει μείνει; Τίποτε άλλο πέρα από το να βάλουμε ασφάλειες και να ανοίξουμε τον διακόπτη. Βάζουμε λοιπόν μια 30Α στην μονή ασφαλειοθήκη, ενώ στην πολλαπλή βάζουμε 25Α στον αναπτήρα, 15Α στα θερμαινόμενα και 5Α στα ομίχλης. Αν δεν κάναμε καμιά "ψιλή", τότε βλέπουμε όλα τα μπλιμπλίκια μας να δουλεύουν μια χαρά.
Ο φωτιζόμενος διακόπτης των φώτων ομίχλης:
Το Ledάκι του βολτόμετρου ανάμεσα και πάνω από τα όργανα:
Η πρίζα μας:
και τέλος, ίσα που διακρίνεται πάνω από τις λυχνίες λαδιού και φλάς, ο διακόπτης με τις φωτεινές ενδείξεις για την ένταση στα θερμαινόμενα:
Και μια άποψη της "ουράς" με τα λαμπιόνια αναμμένα:
Αφού λοιπόν όλα δουλεύουν σωστά, ξανατοποθετούμε την μάσκα και τα φέρινγκ, ψεκάζοντας με WD40 κάθε βίδα και παξιμάδι που βρίσκουμε στον δρόμο μας.
- Παναγιώτης Κ.Παλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-09-09
Mηνύματα : 2989
Ηλικία : 64
Μοντέλο : VFR - Varadero - CB 750 Boll d'or - Africa - Chappy
Κράνος : Shoei Raid 2 + Bell M4R Carbon
Ride hard, die young.........
Re: Ηλεκτρολογικές παρεμβάσεις σε Africa
18/3/2012, 9:06 am
Και πριν ρωτήσετε για τον διακόπτη, είναι αυτός:
Τα κριτήρια ήταν να είναι αδιάβροχος, φωτιζόμενος και καλαίσθητος. Δεν είναι σαν τις γκουμότσες που έβρισκα στα είδη σκαφών και έχει και αρκετή ποικιλία χρήσεων (διακόπτης ή μπουτόν) και χρωμάτων:
Περισσότερα για τον διακόπτη εδώ: http://www.velleman.eu/products/view/?id=371194
Η ασφαλειοθήκες και το ρελέ αγοράστηκαν από μαγαζι με αξεσουάρ αυτοκινήτου και βγαίνουν σε μεγάλη ποικιλία θέσεων, μεγεθών και σχημάτων, οπότε πάτε και βλέπετε τί σας βολεύει.
Τα κριτήρια ήταν να είναι αδιάβροχος, φωτιζόμενος και καλαίσθητος. Δεν είναι σαν τις γκουμότσες που έβρισκα στα είδη σκαφών και έχει και αρκετή ποικιλία χρήσεων (διακόπτης ή μπουτόν) και χρωμάτων:
Περισσότερα για τον διακόπτη εδώ: http://www.velleman.eu/products/view/?id=371194
Η ασφαλειοθήκες και το ρελέ αγοράστηκαν από μαγαζι με αξεσουάρ αυτοκινήτου και βγαίνουν σε μεγάλη ποικιλία θέσεων, μεγεθών και σχημάτων, οπότε πάτε και βλέπετε τί σας βολεύει.
- gabadooΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-25
Mηνύματα : 1311
Ηλικία : 54
Μοντέλο : V-Strom
Κράνος : Schuberth S1
Re: Ηλεκτρολογικές παρεμβάσεις σε Africa
18/3/2012, 9:16 am
Εξαιρετικη υλοποιηση κυριε Παναη μας!!!!!!
Ακομα πιο λειτουργικη και κουκλα οπως παντα η Αφρικανα σου!!!!
Ακομα πιο λειτουργικη και κουκλα οπως παντα η Αφρικανα σου!!!!
- surveyorΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-12-11
Mηνύματα : 65
Ηλικία : 55
Μοντέλο : 1998 VFR 800 fI , Sym HD2 200i
Κράνος : Shoei XR 1100 TC5 & Arai Astro J
Re: Ηλεκτρολογικές παρεμβάσεις σε Africa
18/3/2012, 10:22 am
Ωραίος, έως πολύ ωραίος!
Έχω την ίδια βαλίτσα, η οποία άλλαζε χρώμα στο καπάκι ανάλογα με το εκάστοτε μηχανάκι
και ομολογώ ότι μου έβαλες ιδέες.....
Έχω την ίδια βαλίτσα, η οποία άλλαζε χρώμα στο καπάκι ανάλογα με το εκάστοτε μηχανάκι
και ομολογώ ότι μου έβαλες ιδέες.....
- FanriderΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-10
Mηνύματα : 2290
Ηλικία : 59
Μοντέλο : VFR 800 το καλό , CB.1 τετρακοσια , INNOVA 125
Κράνος : Shoei XR-1000
Ένας τρόπος να ξεδίνεις και να ξεχνάς τα προβλήματα σου.. γκάζι και φύγαμε
Re: Ηλεκτρολογικές παρεμβάσεις σε Africa
18/3/2012, 11:49 am
Μπραβο
Στiς εγχειρησεις εισαι ....
Στiς εγχειρησεις εισαι ....
- Don JohnΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 4543
Ηλικία : 61
Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103
Re: Ηλεκτρολογικές παρεμβάσεις σε Africa
18/3/2012, 12:04 pm
- tomakosΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-02-26
Mηνύματα : 2098
Ηλικία : 56
Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000
ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ
Re: Ηλεκτρολογικές παρεμβάσεις σε Africa
18/3/2012, 1:20 pm
Σωστός ο Πανάγος
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum
|
|